Contact

Nieuwsgierig geworden? Of wil je graag meer informatie? Bel of mail gerust! Ik reageer doorgaans binnen een dag.

Neem contact met ons op

Aanbevelingen

Eveline van Wesemael
"De combinatie van zowel focus op het verbale als het non-verbale maakt het programma voor mij zeer waardevol!" (Director Corporate Communications NIBC Bank)
Pauline van Voorst
"Heleen biedt veel handvatten om zelf in de praktijk mee aan de slag te gaan" (Persvoorlichter Longfonds)
Anouk IJfs
"Heleen coachte mij door de belangrijkste stappen van het werk en deed dat vanuit haar eigen, brede ervaring en met groot enthousiasme." (Woordvoerder Nuon/Vattenfall)
Fieke Payens
"Leuk, leerzaam en inspirerend!" (Marketing - en communicatieadviseur KonnecteD)
Edith Janssen
"Naast de inhoudelijke oefening in het woordvoerdersvak is er minstens zoveel aandacht voor de non-verbale communicatie" (Zelfstandig communicatie adviseur)
Carolina Deelen
"Heleen regelde dat dit snel kon en bood heel prettig en adequaat partij, kennis en kwaliteit." (In Connection)

Blog


Woordvoerders, wees meer Tinky Winky

‘NOG EEN KEER…’ jubelt Tinky Winky tegen zijn maten. Prompt wordt PRECIES hetzelfde filmpje ingestart, tot groot plezier van mijn peuter. Een aantal jaar geleden waren de Teletubbies een constante factor in ons huis. Er was geen ontsnappen aan: er... Lees verder

Empathie: pas toe en leg uit

‘We zijn zeer geschokt en dan druk ik me nog zachtjes uit’, klare taal van de woordvoerder van het HagaZiekenhuis nadat er in een winkelwagentje een stapel A4’tjes met patiëntgegevens werd gevonden. Een datalek is een nachtmerrie voor veel organisaties,... Lees verder

Pardon, generaal?!

Als kind stond ik bij mijn familie bekend als Heleen 'ja maar' Makkinga. Ik vroeg altijd door, tot vervelens aan toe. Als woordvoerder kan ik deze eigenschap eindelijk ten goede wenden:  doorvragen bij lastige onderwerpen tot ik het naadje van... Lees verder

Woordvoerders en de kunst van het zwijgen

Pijnlijk: dat is het interview met Uber- General Manager Thijs Emondts in de Volkskrant. Voorop gesteld dat het een dappere en noodzakelijk zet was om na de verschillende ongelukken met Uber-chauffeurs openheid van zaken te geven. Tot zover de theorie. De praktijk... Lees verder

De reputatielessen van DELA

‘DELA neemt vingerafdrukken van doden en zet die commercieel in’. In een branche waarbij betrouwbaarheid en integriteit je belangrijkste assets zijn, betekent dit een enorme deuk in je reputatie. ‘Geen commentaar’ is op zo’n moment absoluut ondenkbaar. Met de billen... Lees verder