Eerste hulp bij persvoorlichting

Communicatie is niet zelden worstelen en boven komen. Issues die steeds opnieuw de kop opsteken, dreigende reputatieschade of full blown crisis. Het formuleren en overbrengen van een eenduidige boodschap – een die bovendien hout snijdt – kan ontzettend lastig zijn. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het vervolg, want hoe houd je daarna de regie?


Ook positief nieuws kan voor de nodige hoofdbrekens zorgen. Een directe en actuele aanleiding is belangrijk, maar niet altijd noodzakelijk. Free publicity genereren is méér dan een spervuur aan persberichten versturen. Sterker nog: een persbericht is in veel gevallen een achterhaald middel. Hoe krijg je journalisten zover om aandacht te besteden aan jouw onderwerp?


Ins en outs
Reputatie- en issuemanagement, free publicity genereren of het opbouwen van een relevant intern en extern netwerk: waarin wil jij je specialiseren? Tijdens een VIP-dag gaan we samen aan de slag met voor jou relevante onderwerpen. Aan de hand van casussen uit jouw dagelijkse praktijk leer je de ins en outs van het woordvoerderschap.