Drie maanden-programma

Klaar voor de praktijk

Je bent communicatieprofessional en hebt misschien al enige ervaring als persvoorlichter. Je wil in ieder geval je kennis en kunde graag naar een hoger plan tillen.  In drie dagen leer je alles wat je als persvoorlichter nodig hebt om de pers te woord te staan, wat te doen in tijden van crisis en hoe je een zelfverzekerd en stevig advies geeft aan collega’s en bestuur.

Kennis en ervaring delen

Een goede persvoorlichter bouwt aan het profiel en de reputatie van een bedrijf of organisatie tijdens crisis én in ‘vredestijd’. Dat vraagt om vaardigheden die niet uit een boekje zijn te halen, maar alleen te leren zijn door te doen. Kennis en ervaring delen, leren van andermans fouten en hulp bij het ontwikkelen van het fingerspitzengefühl dat zo onmisbaar is als persvoorlichter: dát is de basis van het drie maanden-programma.

We gaan aan de slag met casussen uit jouw praktijk, zodat je daadwerkelijk leert door te doen. Alle aspecten van het vak komen aan bod. Door praktijk, theorie en coaching te combineren ben je na drie maanden klaar voor de praktijk als persvoorlichter.

Tijdens de training leer je:

Een scherpe kernboodschap maken
Hoe je non-verbale communicatie kunt inzetten om je boodschap over te brengen
Een relevant intern en extern netwerk opbouwen
Free publicity genereren
Wat er komt kijken bij succesvol reputatiemanagement
Adviseren tijdens crisis

Meer informatie over deze training?

Bekijk ook onze andere trainingen

VIP dag

Ben je woordvoerder of communicatieprofessional en toe aan verdieping of specialisatie? Tijdens deze op maat gemaakte, één-op-één training gaan we aan de slag met jouw specifieke leerdoelen.

Bekijk training

Mediatraining

Of je nu woordvoerder, CEO of go-to expert bent: een goed verhaal is één, maar je lichaamstaal is van cruciaal belang als je wilt dat je boodschap beklijft zodra je voor de camera plaatsneemt!

Bekijk training

Masterclass

Een effectief persbericht schrijven of inzicht in hoe journalisten werken? Tijdens een masterclass behandelen we één specifiek onderdeel van het woordvoerderschap.

Bekijk training

Lichaamstaal voor communicatie professionals

Een strategisch advies begint met een goed verhaal. Hoe je boodschap wordt ontvangen, hangt echter voornamelijk af je lichaamstaal.

Bekijk training

Presentatietraining

Eén presentatie of pitch kan het verschil maken tussen een nieuwe klant, een positief advies of een gemiste kans. Wat maakt dat het ene verhaal wel blijft hangen en het andere niet?

Bekijk training