Je bent communicatieprofessional en hebt misschien al enige ervaring als persvoorlichter. Je wil in ieder geval je kennis en kunde graag naar een hoger plan tillen. Leer in drie maanden effectief woordvoeren: contact met journalisten (en dat zonder klamme handjes), wat te doen in tijden van crisis én hoe je een zelfverzekerd en stevig advies geeft aan collega’s en bestuur.
Veel communicatieprofessionals doen woordvoering ‘erbij’. Soms tegen wil en dank: ‘ik heb al zo veel werk, moet ik ook nog journalisten te woord staan’, ‘eng’, ‘moeilijk’, ‘gedoe’. Hartstikke jammer, want een communicatieprofessional met woordvoerders-skills kan zoveel meer betekenen voor zijn bedrijf of organisatie (voor je het weet, krijg je er nog plezier in ook… )!
Een goede woordvoerder bouwt aan het profiel en de reputatie van een bedrijf of organisatie tijdens crisis én in ‘vredestijd’. Dat vraagt om vaardigheden die niet uit een boekje zijn te halen, maar alleen te leren zijn door te doen. Kennis en ervaring delen, leren van andermans fouten en hulp bij het ontwikkelen van het fingerspitzengefühl dat zo onmisbaar is als persvoorlichter: dát is de basis van het drie maanden-programma Effectief Woordvoeren.
Tijdens het drie maanden-programma Effectief Woordvoeren behandelen we alles dat er bij het woordvoerderschap komt kijken. Van het schrijven van een sterke kernboodschap, cameratraining en contact met journalisten tot het genereren van free publicity, reputatiemanagement en crisiscommunicatie.
In een groep gelijkgestemden uit verschillende sectoren gaan we aan de slag met casussen uit jouw praktijk, zodat je daadwerkelijk leert door te doen. Alle aspecten van het vak komen aan bod. Gedurende drie dagen – verspreid over drie maanden – leer je effectief woordvoeren door kennis en ervaring te delen, nieuwe skills te toetsen en strategieën te bedenken voor lastige reputatie-issues.
Omdat de groep klein is, is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht. Ook buiten de lesdagen is er alle ruimte om te overleggen middels een app-groep. Cursisten en trainer delen hierin ervaringen en kunnen elkaar feedback geven. Door praktijk, theorie en coaching te combineren ben je na drie maanden klaar voor de praktijk als persvoorlichter.
"*" geeft vereiste velden aan
Ben je woordvoerder of communicatieprofessional en toe aan verdieping of specialisatie? Tijdens deze op maat gemaakte, één-op-één training gaan we aan de slag met jouw specifieke leerdoelen.
Bekijk trainingOf je nu woordvoerder, CEO of go-to expert bent: een goed verhaal is één, maar je lichaamstaal is van cruciaal belang als je wilt dat je boodschap beklijft zodra je voor de camera plaatsneemt!
Bekijk trainingTijdens een incompany training focus je als team op de voor jullie relevante aspecten van het woordvoerderschap. Of het nu gaat om het schrijven van een scherpe kernboodschap, contact met journalisten of het genereren van free publicity.
Bekijk trainingEen strategisch advies begint met een goed verhaal. Hoe je boodschap wordt ontvangen, hangt echter voornamelijk af je lichaamstaal.
Bekijk trainingEén presentatie of pitch kan het verschil maken tussen een nieuwe klant, een positief advies of een gemiste kans. Wat maakt dat het ene verhaal wel blijft hangen en het andere niet?
Bekijk training