Daar sta je dan met je mond vol tanden… Je zorgvuldig voorbereide advies wordt van tafel geveegd door je manager. En dat terwijl je zeker weet dat dit is wat er moet gebeuren. Krachtig en overtuigend adviseren zit ‘m niet alleen in de inhoud, maar staat of valt met de juiste lichaamstaal.
Minimaal 60 % van onze communicatie is non-verbaal. Wanneer lichaamstaal en inhoud elkaar tegenspreken, kan dit zelfs oplopen tot zo’n 93 %. Nadenken over je non-verbale communicatie is dus van groot belang bij het voorbereiden van een advies, pitch of vergadering. Wat je met je handen, hoofd en wenkbrauwen doet, heeft direct invloed op hoe jouw boodschap binnenkomt bij de toehoorders.
Andersom geldt dit natuurlijk ook. Het lezen van de lichaamstaal van de ander, leert jou veel over degene die je voor je hebt. En dat is handig, want hiermee kun je tijdens gesprekken gemakkelijker bijsturen en jouw advies of boodschap laten landen.
Pressing Matters helpt communicatieprofessionals zichzelf te profileren door de juiste combinatie van verbale en non-verbale communicatie, waardoor strategisch adviseren, presenteren en spreken in het openbaar succesvoller en gemakkelijker is. Tijdens de training Lichaamstaal voor Communicatieprofessionals leer je de do’s en don’ts op het gebied van non-verbale communicatie en hoe je je lichaamstaal kunt gebruiken om je boodschap kracht bij te zetten, gunfactor te creëren en geloofwaardiger over te komen.
"*" geeft vereiste velden aan
Leer effectief woordvoeren in drie maanden: van het schrijven van een effectief persbericht en het opbouwen van een relevant intern en extern netwerk, tot free publicity genereren en strategisch adviseren tijdens crisis.
Bekijk trainingBen je woordvoerder of communicatieprofessional en toe aan verdieping of specialisatie? Tijdens deze op maat gemaakte, één-op-één training gaan we aan de slag met jouw specifieke leerdoelen.
Bekijk trainingOf je nu woordvoerder, CEO of go-to expert bent: een goed verhaal is één, maar je lichaamstaal is van cruciaal belang als je wilt dat je boodschap beklijft zodra je voor de camera plaatsneemt!
Bekijk trainingTijdens een incompany training focus je als team op de voor jullie relevante aspecten van het woordvoerderschap. Of het nu gaat om het schrijven van een scherpe kernboodschap, contact met journalisten of het genereren van free publicity.
Bekijk trainingEén presentatie of pitch kan het verschil maken tussen een nieuwe klant, een positief advies of een gemiste kans. Wat maakt dat het ene verhaal wel blijft hangen en het andere niet?
Bekijk training