Of je nu woordvoerder, CEO of go-to expert bent: een goed verhaal is één, maar je lichaamstaal is van cruciaal belang als je wilt dat je boodschap beklijft zodra je voor de camera plaatsneemt. Tijdens de mediatraining leer je hoe je een scherpe kernboodschap formuleert en die vol vertrouwen overbrengt, on én of camera. Voor maximale impact is het van belang om verbale en non-verbale communicatie zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Het gaat immers niet alleen om wat je zegt, maar ook om hóe je het zegt.
Een mediatraining is natuurlijk pas compleet als je ook daadwerkelijk voor de camera plaatsneemt. Door jezelf terug te zien, merk je snel wat werkt en niet werkt. Je leert onder druk vragen te beantwoorden, zonder in een kramp te schieten, en rustig en overtuigend je boodschap over te brengen. Door zelf te ervaren hoe het is om voor de camera te staan, leren communicatieprofessionals bovendien waarop ze moeten letten bij het begeleiden van bestuurders of collega’s tijdens interviews.
Het oefenen voor de camera en bovenal het terugkijken van je optreden, zorgt voor een hoge leercurve. Tijdens deze mediatraining word je geconfronteerd met jezelf, maar je ziet ook direct hoeveel impact een kleine aanpassing kan hebben in hoe je overkomt op anderen.
Een goede voorbereiding is onmisbaar wanneer je spreekt voor de camera. We beginnen de mediatraining daarom met het formuleren van een scherpe kernboodschap met behulp van de Message House-methode. Dit model helpt je om hoofd- en bijzaken te scheiden, zodat je uiteindelijk een boodschap overhoudt waarmee je alle kritische vragen kunt beantwoorden.
Met je boodschap op papier, is het tijd om te kijken naar lichaamstaal. Wat doe je wel en wat vooral niet als je voor de camera plaatsneemt? Hoe zet je je boodschap kracht bij en straal je voldoende zelfvertrouwen uit? Veel mediatrainingen focussen op non – verbale óf verbale communicatie. Maar als je de twee optimaal combineert: that’s where the magic happens!
Deze mediatraining kan één op één, maar ook in groepsverband worden gegeven. Ook de locatie kan op verzoek worden aangepast.
"*" geeft vereiste velden aan
Leer effectief woordvoeren in drie maanden: van het schrijven van een effectief persbericht en het opbouwen van een relevant intern en extern netwerk, tot free publicity genereren en strategisch adviseren tijdens crisis.
Bekijk trainingBen je woordvoerder of communicatieprofessional en toe aan verdieping of specialisatie? Tijdens deze op maat gemaakte, één-op-één training gaan we aan de slag met jouw specifieke leerdoelen.
Bekijk trainingTijdens een incompany training focus je als team op de voor jullie relevante aspecten van het woordvoerderschap. Of het nu gaat om het schrijven van een scherpe kernboodschap, contact met journalisten of het genereren van free publicity.
Bekijk trainingEen strategisch advies begint met een goed verhaal. Hoe je boodschap wordt ontvangen, hangt echter voornamelijk af je lichaamstaal.
Bekijk trainingEén presentatie of pitch kan het verschil maken tussen een nieuwe klant, een positief advies of een gemiste kans. Wat maakt dat het ene verhaal wel blijft hangen en het andere niet?
Bekijk training