Advies

Reputatieschade voorkomen

Een goede reputatie komt te voet en gaat te paard, luidt het gezegde. Iedere organisatie doet er dan ook goed aan de reputatie goed te managen. Reputatiemanagement vereist strategie en visie. Pressing Matters helpt organisaties bij het opbouwen van een goede reputatie en adviseert voor of tijdens issues of crisis, zodat eventuele reputatieschade voorkomen kan worden of beperkt blijft.

Reputatiemanagement

Reputatiemanagement is veel meer dan handelen als zich een issue of zelfs crisis voordoet. Juist in ‘vredestijd’ is het zaak een goede reputatie op te bouwen én te bestendigen, zodat je voldoende reputatievet kweekt. Dit kan onder meer door het genereren van free publicity en het bouwen aan een extern netwerk. Als er dan iets misgaat, kan de organisatie tegen een stootje en blijft eventuele schade beperkt.

Crisiscommunicatie

Gaat het eenmaal mis, dan is goede crisiscommunicatie van cruciaal belang. Hoe een organisatie reageert op een crisis kan een reputatie maken of breken. Het is zaak om snel en transparant te communiceren.

Pressing Matters adviseert organisaties op het gebied van reputatiemanagement, of het nu vóór of tijdens een issue of zelfs crisis is. Heeft jouw organisatie voldoende reputatievet? Ligt er een crisis op de loer? Of zijn jullie op zoek naar meer naamsbekendheid door middel van free publicity? Pressing Matters geeft communicatieadvies en neemt op verzoek alle uitvoering uit handen.

Advies sessie inplannen?

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden

Bekijk ook onze trainingen

Effectief woordvoeren

Leer effectief woordvoeren in drie maanden: van het schrijven van een effectief persbericht en het opbouwen van een relevant intern en extern netwerk, tot free publicity genereren en strategisch adviseren tijdens crisis.

Bekijk training

VIP dag

Ben je woordvoerder of communicatieprofessional en toe aan verdieping of specialisatie? Tijdens deze op maat gemaakte, één-op-één training gaan we aan de slag met jouw specifieke leerdoelen.

Bekijk training

Mediatraining

Of je nu woordvoerder, CEO of go-to expert bent: een goed verhaal is één, maar je lichaamstaal is van cruciaal belang als je wilt dat je boodschap beklijft zodra je voor de camera plaatsneemt!

Bekijk training

Communicatietraining voor teams

Tijdens een incompany training focus je als team op de voor jullie relevante aspecten van het woordvoerderschap. Of het nu gaat om het schrijven van een scherpe kernboodschap, contact met journalisten of het genereren van free publicity. 

Bekijk training

Lichaamstaal voor communicatie professionals

Een strategisch advies begint met een goed verhaal. Hoe je boodschap wordt ontvangen, hangt echter voornamelijk af je lichaamstaal.

Bekijk training

Presentatietraining

Eén presentatie of pitch kan het verschil maken tussen een nieuwe klant, een positief advies of een gemiste kans. Wat maakt dat het ene verhaal wel blijft hangen en het andere niet?

Bekijk training